“De zon werd mij bijna fataal. Daarom hebben we Sunwipe ontwikkeld.”

Arjan Blom houdt net zo van de zon als de meeste Nederlanders. Maar hij heeft aan den lijve ondervonden dat een overdaad aan zon ook veel schade kan aanrichten.

Op zijn 28ste werd huidkanker bij hem geconstateerd

Tijdens zijn reis door Australië beschermde hij zich onvoldoende tegen de zon. De kracht van de zon valt daar niet te onderschatten en miste zijn uitwerking dan ook niet. Arjan is regelmatig verbrand. Sterker nog: door zijn huid te lang onbeschermd bloot te stellen aan de zon heeft hij zelfs huidkanker opgelopen. Gelukkig is hij daar zeer deskundig aan behandeld en is hij inmiddels alweer jaren geleden 100% genezen verklaard. Zijn huid ziet er dus weer gezond uit.

Met Novadens ontwikkelt Arjan innovatieve producten

Eind 2014 start Arjan zijn bedrijf Novadens, dat innovatieve en oplossingsgerichte producten ontwikkelt voor de sectoren Food en Care. Daarvoor heeft hij dan al uitgebreide ervaring opgedaan als accountmanager bij verschillende bedrijven in de voedingswarenindustrie. Voorwaarde voor het ontwikkelen van de producten is dat hij er zelf volledig achter staat.

Arjan zegt meteen ja tegen het zonnebranddoekje

Alsof het zo moest zijn. In 2011 benadert Wet-Nap Europe, een producent van hygiënedoekjes, de ondernemer om een suntissue te ontwikkelen. Daar hoefde hij natuurlijk niet lang over na te denken. Arjan: “Voor mij was het een unieke kans om te voorkomen dat de zon nog meer slachtoffers zou maken. Je zou kunnen zeggen: de zon werd mij bijna fataal. Dat maakte het voor mij extra speciaal om Sunwipe te ontwikkelen.”

De toekomst van de Sunwipe ziet er zonnig uit

Het zonnebranddoekje Sunwipe is bepaald niet zonder slag of stoot tot stand gekomen. Om aan alle strenge Europese eisen te voldoen is er maar liefst vier jaar aan de sunwipe en verpakking gewerkt. Maar nu ligt er dan ook een uniek product. Het Sunwipe zonnebranddoekje heeft beschermingsfactor 30 en is biologisch afbreekbaar. Door de lucht- en waterdichte verpakking is het tenminste 2 jaar houdbaar. Het zonnebranddoekje is licht, compact en per stuk verpakt. Daardoor kun je het makkelijk in je tas, jas, zak of portemonnee stoppen. Arjan: “Geen gesjouw en geknoei met onhandige flessen en toch altijd zonnebrand bij de hand. Dat maakt Sunwipe ideaal voor een dagje uit, de zomer- en wintersportvakantie, festivals en voor bij het sporten. Maar ook tijdens het werk. Denk alleen maar aan alle mensen die in de bouw werken.”

Vijf procent van de winst gaat naar het KWF

Hoe hoger het aantal Sunwipe zonnebranddoekjes dat wordt afgenomen, hoe lager de prijs. Bij rechtstreekse verkoop van een grote partij komt een doekje op ongeveer 1,50 euro. Vijf procent van de winst gaat naar KWF Kankerbestrijding. Een doel, waar Arjan hele goede ervaringen mee heeft.